AcasăBelgradAnaliză: Serbia, evoluții interne și internaționale

Analiză: Serbia, evoluții interne și internaționale

-

Institutul Internațional pentru Studiul Orientului Mijlociu și Balcanilor (IFIMES) a făcut o serie de predicții cu privire la evoluțiile actuale din Serbia, de la partidul de guvernământ și până la problematici ce țin de respectarea proprietății private și aplicarea Codului Pena.

Alegerile parlamentare, provinciale și locale regulate au avut loc în Serbia la 21 iunie 2020. La alegeri, Partidul Progresist Sârb (SNS) și candidații săi din comunitățile locale au obținut o victorie convingătoare.

Deși înainte de anunțarea alegerilor pragul electoral a fost redus de la 5% la 3%, o parte a partidelor de opoziție a boicotat alegerile, afirmând că nu există condiții pentru a desfășura alegeri oneste și corecte.

Negocierile dintre partidele de guvernământ și cele de opoziție au continuat și după alegeri, sub medierea UE. S-au făcut unele progrese, care ar putea duce în cele din urmă la intermedierea unui acord final între partidele aflate la guvernare și opoziție. Următoarele alegeri parlamentare sunt programate să aibă loc în primăvara anului 2022. Este important ca reprezentanții partidelor politice să se angajeze și în dialog fără prezența reprezentanților internaționali, pentru a-și consolida încrederea reciprocă și a asigura capacitatea democratică pentru procesul electoral.

Potrivit analiștilor, opoziția ar trebui să își regrupeze rândurile, adică să găsească noi lideri și să completeze programul său politic pentru a se putea opune partidelor de guvernământ. Până în prezent, modul de operare al opoziției nu a dat rezultate efective. Structura eterogenă a opoziției necesită o abordare „multi-eșalonică” la viitoarele alegeri, deoarece o opoziție eterogenă asociată nu ar obține un efect sinergic asupra electoratului. Opoziția se plânge în principal cu privire la reprezentarea sa în mass-media. Cu toate acestea, există numeroase exemple din alte țări în care partidele de opoziție au câștigat alegerile, deși nu au avut o reprezentare semnificativă în mass-media. Participanții la procesul electoral trebuie să fie reprezentați în mod egal în mass-media în timpul campaniei electorale.

mai mult la  romanialibera.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Must Read

7 unique egg decorating ideas for you to try this Easter

The model is talking about booking her latest gig, modeling WordPress underwear in the brand latest Perfectly Fit campaign, which was shot by Lachian...